Den nya podden "Mycket hjärna" uppmärksammad i skolvärlden

By 21 - Published 4 June 2019

Skolvärlden har uppmärksammat den nya podden Mycket hjärnaSkolvärlden: De vill koppla hjärnforskning med undervisning ]. Skolvärlden (ingress)
"En ny podd försöker göra kognitionsforskning tillgänglig för lärare och andra som är intresserade av inlärning. Men man vill också utmana förutfattade meningar vissa har. – Det är viktigt att komma ihåg att våra intuitioner inte alltid stämmer, säger Kalle Palm, lärare." Om podden "Mycket hjärna" Mycket hjärna är en podd som diskuterar forskning kring lärande och hur denna kan användas praktiskt i skolan. Syftet med podden är att bidra till en vetenskaplig grund för lärande och undervisning – inte genom att lansera några nya pedagogiska teorier utan genom att uppmärksamma relevant forskning som redan görs, men som kan vara svår att förstå eller av andra skäl inte kommit till användning i skolan. Sätt igång och lyssna!Mycket hjärna (hemsida)(1) Mycket hjärna(2) Neuromyter(3) MultitaskingPodden är en del av Lunds universitets samverkansinitiativ "Tillsammans över tröskeln till framtidens klassrum".