https://soundcloud.com/user-929025103-345680994/podd-pblProblembaserat lärande (PBL) är en populär undervisningsform som utgår från att eleverna, med mer eller mindre hjälp, själva ska lösa ett problem. Men hur bra fungerar det egentligen? Vad behöver man tänka på för att det ska fungera bättre? I detta avsnitt hamnar vi även i en flippad diskussion om det så kallade flippade klassrummet – och vad detta betyder för PBL.
Medverkande: Betty Tärning, Björn Sjödén och Kalle Palm
Tekniker och producent: Trond A. Tjøstheim
Podden “Mycket hjärna” Avsnitt 14: Problembaserat lärande
By 21 -
Published 7 August 2020
2024-04-23
Forskare testar robot för att bota scenskräck
2024-04-22
Agneta Gulz joins the Swedish (OECD Education) delegation at ISTP 2024 as the scientific expert representative
2024-04-20
Peter Gärdenfors intervjuas i FOKUS om behovet av bildning och sammanhang för att kunna hantera stressade situationer i vardagen
2024-04-17
Project funding from the Crafoord Foundation
2024-04-16
Agneta Gulz intervjuas i Skolporten och beskriver en del rådande undervisning som pseudovetenskaplig. Vad menar hon egentligen?