Är jag behörig?

Studenter i april

Är jag behörig till masterprogrammet i kognitionsvetenskap?

För att kunna bli antagen till masterprogrammet i kognitionsvetenskap behöver du två slags behörigheter:

1. Grundläggande behörighet, det vill säga en högskoleexamen om 180 hp
  2. Särskild behörighet om 90 hp i något av ämnena nedan:
  • antropologi
  • allmän språkvetenskap
  • biologi
  • datavetenskap
  • informatik
  • nationalekonomi
  • neurovetenskap
  • pedagogik
  • psykologi
  • teoretisk filosofi

Utbildning som motsvarar 90 hp i kognitionsforskning eller kognitionsvetenskap från annan högskola ger också särskild behörighet.

Har du en utbildning som angränsar till ämnena ovan men inte finns med i ovanstående beskrivning, kontakta studievägledare Eva Sjöstrand på tel 046-222 09 23 eller mail studievagledarelucs.luse.

OBS! Om du vill läsa fristående kurser i kognitionsvetenskap hos oss är det bara den särskilda behörigheten som krävs, dvs 90 hp i något av ämnena ovan.

Här kan du läsa utbildningsplanen för masterprogrammet.

Anmäl dig på antagning.se
innan 17 april 2023.