Nytt avsnitt i podden "Mycket hjärna" Avsnitt 7: Self-Efficacy - att tro på sin egen förmåga

By 21 - Published 17 October 2019

Om podden "Mycket hjärna" Mycket hjärna är en podd som diskuterar forskning kring lärande och hur denna kan användas praktiskt i skolan. Syftet med podden är att bidra till en vetenskaplig grund för lärande och undervisning – inte genom att lansera några nya pedagogiska teorier utan genom att uppmärksamma relevant forskning som redan görs, men som kan vara svår att förstå eller av andra skäl inte kommit till användning i skolan. Sätt igång och lyssna!Mycket hjärna (hemsida)(1) Mycket hjärna(2) Neuromyter(3) Multitasking(4) Growth mindset - dynamiskt tankesätt(5) Studietekniker(6) Motivation(7) Self-Efficacy - att tro på sin egen förmågaPodden är en del av Lunds universitets samverkansinitiativ "Tillsammans över tröskeln till framtidens klassrum".