Studentprojekt i "Skolvärlden"
By 21 -
Published 16 June 2017
Ett studentprojekt i en fakultetsövergripande kurs för masters-studenter i kognitionsvetenskap och civilingenjörsprogrammen har uppmärksammats i "Skolvärlden, 26 maj 2017" (en tidning från Lärarnas Riksförbund).
Om artikeln i "Skolvärlden": Källkritik nämns inte mindre än 185 gånger i läroplanen för grundskolan. Samtidigt är det tunnsått med material med fokus på funktionell källkritik för yngre elever och deras lärare. Därför har ett nytt projekt satts igång för att ta fram nya hjälpmedel och möta det ökade behovet.
Som ett led i detta har fem studenter vid Lunds universitet – kognitionsvetare och civilingenjörsstuderande – har arbeta med ett projekt om funktionell källkritik i ämnet historia för yngre barn under höstterminen 2016.
>> Läs hela artikeln: Skolvärlden | PDFStudenter:
Agata Janiszewska, Kognitionsvetenskap
Joel Pålsson, Informations- och kommunikationsteknik
Natali Ljunggren, Informations- och kommunikationsteknik
Oskar Holmberg, Datateknik
Silje Mari Lundal, Kognitionsvetenskap
Handledare:
Agneta Gulz, Professor, Kognitionsvetenskap
Magnus Haake, forskare, Kognitionsvetenskap
2022-01-15
New open PhD position at LUCS. Apply by February 15, 2022.
2022-01-13
ETG (Educational Technology Group) och Teater Sagohuset drar igång ”Fake news”-projekt
2021-12-15
The Cognitive Zoology Group are rewarded with the Swedish Research Council's interdisciplinary environment grant.
2021-12-09
The Educational Technology Group receives project funding from Marcus and Amalia Wallenberg Foundation
2021-11-25
Ivo Jacobs writes in Aeon about animals' and humans' relation to fire